donderdag 10 december 2015

Twee Sinten!

Boe!!!! Niet schrikken, haha, Sterre had een verlaat Halloweenfeestje en wilde geschminkt gaan. Deze zelfde look had ik al eens bij Lars gemaakt, en ze lijken toch wel heel veel op elkaar, broer en zus!
 
 
 
Maar nu even wat meer over de twee Sinten; Sint Maarten en Sinterklaas! Omdat ik voorlopig geen taarten maak, komt er tijd vrij voor andere dingen, zoals koekjes en cakejes maken gewoon voor de lol! Zo rond Sintmaarten zag ik allerlei leuke pompoenkoekjes langskomen op Pinterest, natuurlijk i.v.m. Halloween. Daarom maakte ik met Sterres assistentie deze koekjes. Voor elk kind dat met Sintmaarten aan de deur kwam zingen hadden we er een in een zakje gedaan met een leuk lintje. Het was een succes, maar vooral leuk om weer eens zomaar koekjes te maken omdat ik er zin in had!

 

Dat leuke opgebolde effect krijg je trouwens door met icing eerst de lijntjes te spuiten, dan de buitenste twee vlakken te vullen en een half uur te wachten voor je het middelste vlak vult. Het groene deel volgt als het oranje droog is. De foto hieronder geeft nog wat meer duidelijkheid!

Dan hadden we natuurlijk ook nog de volgende Sint; Sinterklaas. We hadden al heel vroeg lootjes getrokken met vrienden en de laatste weken was het hier dus een grote geheimzinnige bedoening. Briefjes op de deuren, rare ingepakte vuilniszakken, voortdurend op zoek naar plakband en schaar, heerlijk! Ik had Lars en wilde voor hem graag een surprise maken met dr Who-thema, aangezien hij daar, naar eigen zeggen, aan verslaafd is! Daarom maakte ik de Tardis, wel een kleintje, maar zoals bekend 'bigger on the inside'. In het bijpassende gedicht leek het wel of die goede oude Sint volledig op de hoogte was van alle ins en outs van de bekende Doctor, want het ging helemaal over Tardis, Clara, de twaalfde doctor, de sonic screwdriver, kortom, ik had me ingeleefd!
 
 
Het weekend ervoor hadden we Sint gevierd bij mijn ouders met de hele familie, en had ik tot ieders tevredenheid deze appelspeculaas taart gebakken. Het recept is redelijk simpel, en ik had hem nog meer versimpeld door het bestrijken met abrikozenjam en bestrooien met amandelschaafsel achterwege te laten. Ik had beiden niet in huis, haha!
 

 
Dat was het hele verhaal dan weer. Volgende keer alles wat we gemaakt hebben met de verjaardag van Daam. Alweer even geleden, maar zeker de moeite waard om een berichtje over te schrijven!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten