dinsdag 9 februari 2016

Een nieuwe naam en kaartjes!

Het heeft even tijd gekost, en een flink aantal veranderingen, maar ik ben eruit. Een snufje Rianne is de nieuwe naam van mijn blog, en ik heb ook een meer persoonlijk uiterlijk gemaakt. De achtergrondfoto is nu gewoon mijn eigen creatie! Lekker vrolijk en hopelijk blijf ik nu wel een poosje tevreden...

Vorige week maakte ik boterhartjes en deze week een leuk kaartje voor erbij. Ik heb eigenlijk niet zoveel met Valentijnsdag, maar een kaartje is natuurlijk altijd leuk. Ik heb een stap voor stap uitleg gemaakt, zodat het nog makkelijker is om zo´n kaartje te maken. Ik ga het donderdag ook met mijn klas doen!

Begin met een kaartje, bv een correspondentiekaart (die zijn vaak wit). Dit kaartje komt, inclusief enveloppen, bij de Action vandaan. Verder heb je nodig:
  • wit papier
  • roze en donkerroze papier
  • potlood en gum
  • zwarte fineliner
  • lijm en schaar
Vouw het roze vel dubbel en teken een half hartje op de vouw. Knip het uit en gebruik het hartje als sjabloon voor nog zo'n hartje. Maak er twee van elke kleur en vouw ze in het midden dubbel.


Teken op het witte papier een wolkje en knip die in tweevoud uit. Je kunt de eerste als sjabloon gebruiken of het papier dubbelvouwen tijdens het knippen


Plak de wolkjes op de kaart, een beetje schuin boven elkaar en plak de hartjes allebei met een helft op de kaart. De andere helft van het hartje steekt dus uit.


Teken nu twee mandjes onder de ballonnen en verbindt de twee mandjes met een hartjesslinger. Teken eerst met potlood, daarna kun je de lijnen overtrekken met fineliner.


Klaar! Wat een schattig kaartje. Het ontwerp van het kaartje komt trouwens van Pinterest. Daar zijn altijd zoveel leuke dingen te vinden om zelf te maken.


Voor het tweede kaartje moet je iets handiger zijn dan de vorige.
Je hebt nodig:
  • een kaartje
  • roze en donkerroze papier
  • een leuk papiertje voor het envelopje
  • lijm
  • fineliner

Maak van het leuke papiertje een klein envelopje. Gebruik daarvoor een mal *klik* , of probeer het gewoon uit de losse pols. Knip ook een paar verschillende hartjes.


Plak het envelopje op en laat de hartjes eruit 'vliegen'. De tekst maakt het kaartje helemaal af!


Veel plezier met kaartjes maken en natuurlijk het versturen aan alle lieve mensen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten