dinsdag 10 mei 2016

Feest en receptkeuze!




Dit weekend vierden we dat Sterre 15 is geworden. Heerlijk weer was het, dus de enigszins irritant klapperende slingers hingen buiten. Lekker buiten zitten en lekker barbecueën! De jarige Jet mocht natuurlijk de taarten kiezen en niet geheel tegen de verwachting in koos zij 3 variaties op het thema chocolade. 

Nou leek het me leuk hier een soort 'spelletje' van te maken. Als een van deze taarten jou nou ook heel lekker lijkt, laat dan een reactie achter onder dit verhaaltje en ik post zeer binnenkort het recept van de meest gevraagde taart. Leuk voor mij, reacties van mijn lezers ;), en leuk voor jou, een heerlijk recept voor chocoladetaart. Mocht je in de buurt wonen, dan zit een stukje proeven er misschien ook nog wel in!

Van start met taart nummer ! De smeuïge chocoladetaart is gewoon een soort brownie die heel lekker fudgie is en ook blijft! Niet ingewikkeld maar wel erg lekker. Ik heb hem voor de leuk gedecoreerd met poedersuiker.



De volgende taart is hier thuis een klassieker. De mississippi mud pie is heel machtig maar oh zo lekker. Bovendien zitten er Oreo's in en dat lijkt wel het toverwoord te zijn bij meisjes van ongeveer 15! 


De laatste taart had een verhaal. We noemen hem de Wiestaart. Sterre heeft hem ooit een keer gegeten toen klasgenootje Wies hem had gemaakt voor een feestje op school. Zo kregen we dus een foto van een Noors (of Zweeds of Deens, daar wil ik vanaf wezen) recept via Whatsapp met een redelijk beknopt vertaling van Wies' moeder. Wat een gedoe deze taart, maar wel verrassend en heel lekker. Het is een combinatie van noten, cake, schuim en chocolade. Need I say more?


Dus... welk recept moet het worden? Ik hoor het graag van je!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten