dinsdag 31 mei 2016

Koekjespot test

Hoewel ik al een aantal mensen heb verrast met een zelfgemaakte koekjespot, heb ik er nog nooit een gekocht. Koekjespotten zijn booming business, ze worden door meerdere winkels verkocht in allerlei variaties. Omdat ik met mijn verjaardag in de klas maar liefst vier van die potten cadeau kreeg (mijn voorliefde voor taart en koekjes is blijkbaar bekend) dacht ik dat een test wel leuk zou zijn. Bij alle potten hoefde je alleen natte ingrediënten toe te voegen. Meestal zachte boter en een ei of zelfs gewoon water. Tijd voor de test!

Pot 1


Dit 'Koekje van eigen deeg' is te koop bij Xenos. Beetje oubollig uiterlijk als je het mij vraagt. Het deeg was makkelijk klaar te maken en goed uitrolbaar. Wij hebben er hartjes uitgestoken. De koekjess smaakten als speculaasjes. 


Pot 2


Ook pot 2 is te koop bij Xenos. Met toegevoegd water werd het een heerlijke kruidkoek met rozijnen. We hebben het met een mixer gedaan, maar gewoon roeren kon ook.


Pot 3


Dit is de bekende Hema pot. Hij belooft chocolate chip cookies en daar is geen woord van gelogen. De koekjes smaken goed en zien er prima uit. 


Pot 4



Tot slot een bijzondere pot. Je bakt er een soort cake in, die je later kunt versieren met botercrème en een kruimellaagje. Het is de bedoeling dat je de cake samen uit de pot eet, want er zitten 4 schattige roze lepeltjes bij. De botercrème ging niet helemaal goed. Hij leek te schiften, bleef korrelig en nat. Die hebben we er dus maar niet opgespoten. Wat overbleef was cake en kruimels. Beetje droge hap, maar samen uit de pot eten gaf het geheel toch nog wat sjeu!


De conclusie van deze test? Wij vinden koekjes maken niet veel werk, maar wij hebben dan ook alle ingrediënten standaard in huis. Bovendien beschikken we over basiskennis. Voor niet-bakkers zijn koekjespotten een leuk alternatief voor een bakmix uit de supermarkt. Het ziet er gezellig uit, dus leuk om te geven. De koekjes en cakes smaken allemaal prima. Voor ons is de winnaar de pot van de Hema. Duidelijke aanwijzingen, heerlijke koekjes, leuke frisse uitstraling!

Hebben jullie ook wel een koekjes gebakken uit een koekjespot?



Geen opmerkingen:

Een reactie posten