dinsdag 14 juni 2016

Zo maak je van elke taart een feestje!



Nu ik gestopt ben met het maken van marsepeinen taarten op bestelling, maak ik veel meer andere taarten. Recepten die ik altijd al eens had willen proberen, maar natuurlijk ook de klassiekers. Dit stemt mijn huisgenoten ook heel vrolijk, want altijd maar een marsepeinen taart is wel saai. Het nadeel is alleen, dat je een taart dan ook moeilijker kan versieren en personaliseren. Hoewel onze twee meiden echt geen fan van marsepein zijn, waren ze wel altijd in de wolken van hun gepersonaliseerde verjaardagstaarten. En Lars ook natuurlijk!

Zo ging ik dus op zoek naar een manier om de taarten toch wat op te kunnen vrolijken voor bijzondere gelegenheden. En het is helemaal niet ingewikkeld! Een kind kan de was, eh vlag, doen!



Je hebt nodig:

  • 2 leuke rietjes
  • washi tape in allerlei kleuren
  • mooi stukje touw, ik gebruikte zogeheten slagerstouw van de Action
Knip of scheur stukken tape van ongeveer 4 cm en plak die op elkaar met het touwtje ertussen. Wissel de kleurtjes af. Knip daarna de stukjes tape in de vorm van een banner of ander soort vlaggetje. Knip de rietjes een beetje in aan de bovenkant, zodat het touw ertussen kan. Steek de rietjes in een willekeurige taart en voila; een feestje op je taart!


Je kan natuurlijk met dikke stift nog wat leuks op de vlaggetjes schrijven. Bij ons wordt dat dit weekend hopelijk HOERA GESLAAGD ! Fijn feestje!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten