woensdag 6 juli 2016

De keuze is aan jou!


Het leukste van bakken is om iets te maken waarvan je denkt dat het lastig is, of alleen door een bakker gemaakt kan worden. Er blijkt van alles wel een recept te zijn, waardoor ik kan beginnen met het zelf maken van iets wat je ook gewoon in de supermarkt of bij de bakker kan kopen. De uitdaging is natuurlijk om het net zo, of liefst nog lekkerder, te laten smaken dan het origineel. Vaak is het makkelijker dan je denkt, dus misschien wil je een van deze baksels ook een keer maken?

Laten we er weer een soort spelletje van maken. Als er van deze zoetigheden iets bijzit wat jou ook heel lekker lijkt, laat dan een reactie achter en ik post zeer binnenkort het recept van het meest gevraagde lekkers. En net als vorige keer met de Wiestaart: mocht je in de buurt wonen, dan zit proeven er misschien ook nog wel in!

 De Schwarzwalderkirschtaart. Ik maakte hem voor een vriend die kwam barbecueën. Hij was lekker!


Blueberry muffins. Echte muffins, dus geen cupcakes met van die opengeknapte blauwe bessen erin. 


Mini appeltaartjes. Ik vind dat er altijd zo schattig uitzien, minitaartjes. Ik had ooit eerder een poging gedaan, maar toen bleven alle taartjes vastzitten. Zo zonde van al dat werk.... Deze lukten wel!


Cantuccini. Alleen de naam al is aantrekkelijk! Ik ben dol op amandelen en deze koekjes zijn daarmee gevuld. Heel knapperig, echt lekker.


Koekjes met pecan en witte chocolade. Beetje groot uitgevallen, maar dat mag de pret niet drukken. Deze koekjes worden gemaakt van een deeg dat in de vriezer moet opstijven. Je kunt het daar dan laten liggen en later afbakken. Of je maakt een extra portie, zodat je een rol in de vriezer hebt voor onverwachte visite.


Ik ben heel benieuwd van welke baksels jij het recept zou willen zien! Wordt binnenkort vervolgd...







Geen opmerkingen:

Een reactie posten