donderdag 21 juli 2016

Emoji-koekjes

Toevallig was het afgelopen zondag emoji-dag. Ik wist het ook niet hoor, het lijkt wel of er steeds meer van die internationale dagen bijkomen. Wel toevallig, omdat ik deze koekjes had gemaakt voor de kinderen in mijn klas. Voor allemaal een emoji-koekje, om ze te bedanken voor dit gezellige schooljaar en als afscheidscadeautje.



Waarom deze emoji's, vraag je je misschien af? Dit jaar zat ik voor het eerst in een whatsapp-groep met de kinderen van mijn klas en dat vond ik best een mijlpaal. Hoewel het als een soort noodzaak ontstond, omdat er in het begin van het jaar wat gedoe in de groep was over whatsapp berichtjes, vond ik het vooral gezellig en handig. Groep 7 zegt voornamelijk 'hey' 'hoi' 'wdj' (wat doe je) en 'wat ga je eten?' tegen elkaar, maar we konden ook meteen de foto's zien van nieuwe zusjes, kinderen die na een klap op het hoofd in het ziekenhuis verbleven, nieuwe en oude huisdieren, krukken, gips en al het andere wat speelt in het leven van een gemiddelde groep 7. Handig was ook dat ik ze kon herinneren aan dingen die meegenomen moesten worden of toetsen die geleerd moesten worden. De emoji's leukten de berichtjes altijd op en dat deed me besluiten deze koekjes voor ze te maken.


Ze vonden ze hartstikke leuk, en ook op whatsapp kwamen ze nog terug. Verbaasde gezichtjes met een hap eruit en gebroken verliefde emoji's. 

Het was een gezellige klas, deze groep 7, met een groot gevoel voor humor en ze konden hard werken. Ik lees deze vakantie nog even met ze mee in de whatsapp groep, maar daarna ga ik ze echt verlaten. Mijn volgende groep is te jong voor een telefoon, tenminste, dat hoop ik wel voor ze. Eerst genieten van mijn vakantie, en dan naar groep 3.





Geen opmerkingen:

Een reactie posten