dinsdag 29 maart 2016

Kijkje in de keuken

Vorige week was het hier groot feest, want Lars werd 18. Niet dat hij nu direct een soort volwassenheid over zich heeft... maar toch, een mijlpaal! Een extra volwassene in huis, een extra stembiljet in de brievenbus, geen kinderbijslag meer, een eigen verzekering en nog wat van dat soort (saaie) zaken. Ook geweldig om te zien dat dat heel kleine jongetje is uitgegroeid tot een grote, nog niet zo brede, vent die eigen meningen en voorkeuren heeft en dingen gaat studeren die ik nooit begrijpen zal.

Omdat ik gestopt ben met marsepeinen taarten was er geen superverrassende verjaardagstaart, maar hij mocht wel meedenken over wat er uit de oven zou komen. Hij koos een Twixtaart. Deze taart wordt ook wel millionairs shortbread genoemd en is echt vergelijkbaar met Twix. Een laagje koek, een laag caramel en dan chocolade.

Twixtaart
Zijn tweede keus was iets met appel. Dat werd een appelslof, omdat ik dat deeg zo lekker vind en we alleen nog maar aardbeienslof gemaakt hadden. Ik heb helaas nog geen echte sloffenringen, maar met gewone springvormen lukt het ook. De slof was wat hard en de vulling een beetje nat, maar hij was toch nog heel lekker.

Appelslof





























De derde taart mocht ik zelf kiezen. Ik maakte het mezelf gemakkelijk en maakte een Käsekuchen. Dat is een soort Cheesecake, maar dan gewoon uit een Duits pak. Zo lekker!

Käsekuchen

 De Twixtaart was als eerste op, natuurlijk vooral populair bij de kleine gasten.


Met Pasen bakte ik Madeleines. Bij Dirk van den Broek hadden ze van die siliconen bakvormen dus ik had ook de juiste vormpjes. Ze smaakten prima, maar ik miste een beetje extra smaak. Ik heb ze ooit eerder gebakken met een recept waar amandelspijs in moest, maar dat kon ik helaas niet meer vinden.

Madeleines





























Bij de Dirk namen we ook een tijdschrift mee waarin een prijsvraag stond. Je moest een self-ei, maken, dus een foto met een paasei met gezichtje en je eigen gezicht. Sterre wilde wel voor ei staan, hihi!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten